۱۴۰۱ فروردین ۲۱, یکشنبه

درباره من

فعال حقوق زنان که فعالیت خود را از ايران آغاز کردم از جایی که نیمی از جامعه به نیمی دیگر جامعه تسلط دارندازجامعه مردسالاری که زنان برای کوچکترین حق خود بصورت روزانه در جنگ هستند برابری وانسانیت واژه هایی ازیاد رفته در کشور ایران است که با وجود یک نظام دیکتاتور راه رابرای رسیدن به یک رفراندوم وانسانی سخت کرده است.

اعلامیه جهانی حقوق بشر(از جمله حق و حقوقی که از زنان ایران سلب شده است):

ماده 2: عدم تبعیض

هر کس می تواند بدون هیچ گونه تمایز، خصوصا از حیث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب، عقیده سیاسی یا هرعقیده دیگر و همچنین ملیت، وضع اجتماعی، ثروت، ولادت یا هر موقعیت دیگر، از تمام حقوق و کلیه آزادی هایی که در اعلامیه حاضر ذکر شده است، بهره مند گردد. به علاوه هیچ تبعیضی به عمل نخواهد آمد که مبتنی بر وضع سیاسی، اداری و قضایی یا بین المللی کشور یا سرزمینی باشد که شخص به آن تعلق دارد. گواه این کشور مستقل، تحت قیمومیت یا غیر خود مختار بوده یا حاکمیت آن به شکل محدودی شده باشد.

ماده 22: حق امنیت اجتماعی
هر کس به عنوان عضو اجتماع ، حق امنیت اجتماعی دارد و مجاز است به وسیله مساعی ملی و همکاری بین المللی ، حقوق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی خود را که لازمه مقام و نمو آزادانه شخصیت اوست با رعایت تشکیلات و منابع هر کشور به دست آورد.

ماده 23: حق امنیت کار

الف) هر کس حق دارد کار کند، کار خود را آزادانه انتخاب نماید ، شرایط منصفانه و رضایت بخشی برای کار خواستار باشد و در مقابل بیکاری مورد حمایت قرار گیرد.

ب) همه حق دارند که بدون هیچ تبعیضی در مقابل کار مساوی ، اجرت مساوی دریافت نمایند .

پ) هر کس که کار میکند به مزد منصفانه و رضایت بخشی ذیحق می شود که زندگی او و خانواده اش را موافق شئون انسانی تامین کند و آن را در صورت لزوم با هر نوع وسایل دیگر حمایت اجتماعی، تکمیل نماید .

ت) هر کس حق دارد که برای دفاع از منافع خود با دیگران اتحادیه تشکیل دهد و در اتحادیه ها نیز شرکت کند.

(از جمله حق و حقوقی که از زنان ایران سلب شده است)سند ۲۰۳۰ یونسکو  (ژانویه 2016)
هدف پنجم: دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمند سازی تمام زنان و دختران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر